2012. április 14., szombat

Papírban élő

Nyár volt, kövér, vidám, kerek,
még nem csaltak tőrbe idegenek, 
és a szőlő tövében ücsörögve 
álmodoztam: a prés vajon 
mennyi mustot tartogat őszre,
s olvadtam el, mint só a vajon.

Csak lassan értem nyarakból őszbe,
hol így, hol úgy néztem a csőszre,
ki egyszer adott, máskor elvett,
vigaszra azért mindig tellett, és
másokra időt pazarolva, üres
üvegek gyűltek a polcra.

                      *
A halál már nem ellenségem, a
fajtáját már ismerem, ha
hátul a nap, ő előttem jár, sokan 
hiszik, hogy céltalan, és ártatlan 
kire tőrkést dobál.

Sirattunk együtt halottakat, és 
fájt minek fájnia kellett, életben
tartott a gyakori gyász, majd kulcsot
dobott a feloldozás, és a rácson az
ajtó nyílni kezdett.

                     *
Most papírok viszik az életem, 
folyóra ejtett papírhajón, hogy 
falvédő legyek gyerekszobában 
festetlenül a fehér falon. 

A maradékom sem hasztalan, 
a régi stelázsid dísztelen, 
filléres értékem örök darab, és 
boldog  vagyok, hogy díszíthetem. 


2 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy keresed
    lehet, hogy ismered
    lehet, hogy megleled
    és lehet, hogy már meglelted.
    De egy, ami nem lehet,
    hanem biztos..
    hogy élted nem haszontalan
    s lehet, hogy más az aki vak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ildikóm, azt hiszem megtaláltam a helyem.
      Köszönöm szépen soraidat, ölellek szeretettel, Éva

      Törlés