2012. április 19., csütörtök

Egy veréb fejéből

Egy veréb fejében elfért a múltam
a munka és a ház között, fallal 
voltam közrefogva, monoton napok 
ismétlődtek, mint a levélhullás, 
életembe az őszi didergés beköltözött.

Egy rakoncátlan szél-gyerek bekotorta a
híreket, az évszakok kint a falak mögött 
járják édes, ritmusos táncuk, és másoknak 
visznek tavaszi bimbót, nyári pezsgésre
téli álmot, kitarkítva a valóságot.

Rést kerestem a beton falon, a szürke 
verébnyi múltban, beledugtam előbb 
egy, majd mind a tíz sovány ujjam, 
kapartam egy repedést, itt szököm ki, hogy
néha nap megkóstoljam a feledést.

Látom a sasok szárnyalását, magamat közéjük
álmodom, irigyelni merem őket, utánzásukhoz
nem fogok. Kibújtam a falam mögül, tán mást
gondolnak ki vagyok, nem titkolom származásom
és szürke múltú verébaggyal kicsi jövőre gondolok.

2 megjegyzés:

  1. De igenis! Merjünk nagyot álmodni,
    merjünk repülni!
    Álmaid ne hagyd veszni!
    Hisz egy élted van,
    mit csak Te élhetsz
    épp ezért...
    légy nyugodtan szeszélyes.
    Szeszélyes mint a tavaszi időjárás
    életed csak azért is, legyen egy nagy
    kanossza járás!
    Élj meg sok-sok nagy csodát
    hogy a sasok szárnyalását
    Te is fentről nézhesd hát!

    Nagy ölelés.. Ildikó :)

    VálaszTörlés
  2. Relatív ez is. Talán így is többet látok, és ha egyszer-egyszer ehhez még felemelnek a sasok már az csodaszámba megy.
    Álmodni szabad, visszaesni nem jó. Jobb, ha magunk szállunk alá várva az újabb felfelé kúszó ívet.

    nagy ölelés: Éva:))

    VálaszTörlés