2011. augusztus 20., szombat

Átváltozás

Ki vagy te? - kérdeztem egyszer a porba rajzoló embert.
Még ember - válaszolta 
Mit jelent az, hogy még? Hiszen ezt látom magam is. Nem mondtál ezzel újat.
Akkor miért kérdezted?
Csak mert ritkaság manapság, hogy porba rajzoljanak. Jön egy szél, és elsöpör mindent.
Azért húzom vastagabbra a vonalakat, hát nem látod?
De látom. Akkor te most gyakorolsz?
Igen, sok gyakorlásra van szükségem. Művész szeretnék lenni. Tudod te hány gondolat látomás hal meg naponta, mert nem tudom visszaadni?

Ezért kell gyakorolni, hogy minél könnyebben, gyorsabban adjam vissza azt amit a világból kaptam.
Nem zavarlak?
Á nem, illetve egy kicsit igen, hiszen a pontos munkához mélységes belső csendre lenne szükségem. Ha beszélsz, elterelsz. Ezzel egy egészen másféle képet formálsz bennem. Beszélgetésünk elején még egy vonal volt itt, láttad? Kérlek rá ne lépj!

Na nézd, ez most nem tökéletes. Újabbat, ás újabbat kell rajzolnom amíg, pontosan olyan nem lesz, mint amit elképzeltem.

Elköszöntem, és elhatároztam minden nap meglátogatom.

Másnap esett az eső, és kisebb vihar vonult végig a parton. Ismét arra sétáltam, ahol az ember rajzolt. Egyre jobban érdekeltek a vonalak, a forma, és az erő amit erre fordított.
Még mindig kitartóan dolgozott, nem emelte rám tekintetét, éreztem, hogy zavarom, és már csak köszönni mertem neki.

Szép napot! Látom szépen haladsz!
Igen, neked is szépet! - válaszolt alig hallhatóan.


A rajza a porban erőteljesebb lett, és az erős vonalak az eső, a szél hatásától sem változtak meg.
Pár nap volt a nyaralásom ezen a szigeten, hát utolsó nap visszamentem az emberhez. Borostás volt, és lefogyott. Alig ismertem rá, de ennek oka volt az is, hogy a maga köré rajzolt ábra miatt köztünk a távolság megnőtt.

Ő, állt középen, és még mindig elégedetlenül húzta a vonalakat. Csak kiáltani tudtam volna neki, ám ezzel megzavartam volna csodálóit.
Művész lett. Mások számára alkot, tökéletességre törekszik, és közben önmaga megszűnik létezni. Egy dolog a fontos, hogy az a kör, amit maga köré áhítattal, szeretettel rajzolt pontos, és látványos legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése