2011. április 22., péntek

El a világtól

Beléptem,
s nem tudom hol vagyok.
csarnok, vagy templom,
pedig harangja van,
tornya is, íves,
ajtaja megmunkált,
régi, de míves,
pár évet már megért,
kopott falából néznek az ablakok,
középen oltár,
üres.
Magamba néztem,
s nem tudom hol vagyok.

A sarkok megpakolva,
dohos a belső tér,
sötét alakok rongyokba bújva
vijjogva keringnek mint a szél,
és megmarkol valami láthatatlan,
idegen, nyálkás fajzat,
mellemre ül...vihog a karzat,
s szül.

Pattan a vipera tojása,
folyik a záp-iszony láva,
eltakar mindent bent,
s issza a kétség hínárja,
az aggodalom,
s a masszától epesár-sűrű a lélek,
megsárgul benne a nyugalom,
fájdalmat sziszeg a csend,
az orgona füstöt áraszt...
kereslek...
félek!

Hol van a hit,
a buzgalom,
a felkarolt szerénység,
a kőtemplom keménység,
a pontos merőlegesek,
a nyugalmas párhuzamosok,
a gátló átlók,
a fent-magasságok,
a mélységből kiáltások,
a súlypontok,
a mérlegek,
az emelők,
hol vannak?
 - és leroskadok...
Előttem ott van a sarokkő...
s én azt hittem magam vagyok.

4 megjegyzés:

  1. "s a masszától epesár-sűrű a lélek,"
    Csak példának idézek ide egy sorod...

    Lenyűgöző e versed...

    ámulattal
    peti

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Peti!

    Kedves vagy:)

    Örömmel látlak: Éva

    VálaszTörlés
  3. Kedves Éva!
    Lelki katarzis hatalmas folyama,
    nagyságát a vers hatása fokozza.
    Csak te élhetsz meg ekkora élményt,
    kinek hite a végtelenbe ér.
    Kitárulkozásod elragad,
    Olvasód, István

    VálaszTörlés
  4. Kedves István!

    Biztosan sokan átélik, én csak leírtam a magamét.

    Köszönöm hűséged, szeretettel: Éva

    VálaszTörlés