2012. február 25., szombat

J.A.-hoz

Ha van a földön kívül élet,
most látnod kell a rám zuhant 
feszültséget, a versedből kötött
csokrot a nyakamon,
hogy akadok fent minden szavadon,
s mint a nyúl az orvul kötött hurkon, 
vergődik bennem a tudat, te tudtad mi 
fog elérni téged, mi vágja ketté anyátlan 
sorsodat.

Bár élnél most!  Az asszonyok ma is
szeretnének, korai vágyad nem lenne
idegen, ölükre vonnának, agyon becéznének.
A rezge gondolataid, a küszködésed, 
a saját el nem fogadásod, semmivé lennének 
és erénynek javadra írnák kibicsaklásod,
a jövőre való kacsingatásod.

De mi lenne akkor velem, ó...mi lenne
akkor? Nem olvashatnám szavaid hajnali 
keserves hatkor,
és nem lenne versláb mi ágyba visz,
életem üresebb lenne, s magányba halna 
bennem a kín.

Az erdődből a megszűrt lég, mint
buborék az üvegben: szállna, 
pezsegne pohárban, akár a szódavíz.
Másnak tán olcsó szódavíz.

Én szeretem, ha égeti torkom amit nyelek,
a világgal érted is feleselek, 
mert te nekem is írtál, s én meg most neked,
teljes tüdőmből hálásan énekelek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése