2012. február 19., vasárnap

Még nézheted...

"Így éltem s voltam én hiába,
megállapithatom magam.
Bolondot játszottak velem
s már halálom is hasztalan."

( József Attila: Íme, hát megleltem hazámat)





Még nézheted a végtelennek látszó
haboktól fehér vén Dunát,
mintha tied lenne a kavicsot mosó,
mert dörögtél rá ezer csodát.
Hogy voltál ebben a rengetegben, és
mertél nekünk "bolond" lenni, de önakaratból vagy
mások miatt, Téged korán kellett eltemetni.
A dinnyehéjad lám kihalásszák, itt nem őrzi
tovább verseid, bár ne hallanád most a felszínt,
hogy osztják szét emlékeid.
S ha nem volt nyugtod életedben, Te 
izgő-mozgó óriás, a halál sem köt meg
nyugalomban, visz a parttól ki tudja merre
a sok törvényhozó ön-glóriás.

10 megjegyzés:

  1. Felháborító amit művelnek Vele...
    De az Őrizők, közöttük Te aranybetűkkel
    vésitek nevét és hagyatékát a népünk szívébe.
    Ölellek érte! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zoli, én is felháborodtam, mert nem értem, miért kell az értékeinket eldugni?
      Igyekszem, bár halk az én kiáltásom, a magam módján én így emlékezem.
      Ölellek én is, Éva

      Törlés
  2. Elképesztően jó ez a Vers! Minden tekintetben nagyszerű! Te nem szeretnél allegóriázni?! Ha igen, jfehervari62@gmail.com!
    Szép Vasárnapot Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Judit, én mindent szeretek, ami hasznos, ami jelent valamit.
      Köszönöm, hogy benéztél, így megosztottam az üzenőfalamon, tudod, amíg nem olvassák a hozzáértők addig nem merem.
      Ölellek szeretettel, Éva

      Törlés
  3. Kedves Éva!
    Halk kiáltásod messzire hallatszik!
    Érte,és értünk szólsz.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István!

      Én köszönöm, és csak azt szeretném, ha így lenne.

      Szeretettel ölellek, Éva

      Törlés
  4. Kedves Éva!
    Tisztelgek a költő emléke előtt.
    Naplódban is megragadom az alkalmat,
    és nagyon sok szeretettel köszöntelek,
    első verses köteted megjelenése alkalmából.
    István

    VálaszTörlés
  5. Kedves István!

    A költő nagysága mérhetetlen, gondolatai kortalanok, örök érvényűek. Szívből köszönöm a megtisztelő figyelmed, figyelmességed, kitartásod, és ha már a kötetem is szóba került, itt szeretném megköszönni a lehetőséget is, a támogatóknak pedig a segítséget.
    Közöttük Neked, és azoknak a kritikusoknak, akik egyengették utamat.
    Szeretettel, Éva

    VálaszTörlés
  6. Szobor, sokunknak kedves.Mégiscsak: szobor. Új helyén is Ő lesz, ha bennünk megmarad. Ahogy Jézus sem a szoborban él...hanem bennünk. Attila más helyre kerül, de más helyre kerül-e bennünk? EZ számít. Vajon Neki számítana, honnan nézi a dinnyehéjat? A Dunát...aki folyik és folyik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neki nem számít Peo, neki már semmi nem számít. Nekünk számít.
      Bízom benne, hogy egy méltó helyet találnak neki, olyat, ahol ugyanígy mellé lehet ülni.
      Olyan jó Neked, hogy könnyen el tudod fogadni a meggyökeresedett változást is. Mi is meg fogjuk, csak nekünk több idő kell hozzá.
      Ölellek, szaffy

      Törlés