2011. február 14., hétfő

Utolsó stáció

Megloptam magam, az éjszakám.
Látom, a hold udvarán csillagok ezrei éberen játszanak,
hol kigyúlnak, hol elhalványulnak, 
huncut mosollyal kalandra hívnak. 
Tejúton vonatom vár.
Fűtik a kocsimat,  - azt nagyon kell!
Hideg az állomás.
Csikorgó kerekek hangosan törik a leszálló harmatot,
még mindig egyedül utazok, ásítnak rám hajnali vonatok.

Siklik a kocsim, egy lélek sem jár.
Sikít a síp.
Csak régi emlékek indulnak velem,
és érzem, mert lassít,
hegyre hág fekete kerekem.
Ablakom homályos, 
csorog a cseppekké összegyűlt pára,
mosódnak el vele merengő szemeim előtt,
távolból baktató emlékek színtelenné vált palettája.

Megáll-e valahol fekete vonatom?
Zakatol magányban tovább?
Van-e még állomás?
Nyugalmas peronra jön-e az útitárs?

Fekete vonaton  millió kérdés,
kerekek zajával fejemben zakatol.

Az öreg csönd hallgat,
gyanakszom sejti,
s bölcsen,
mint macska a kását, kerüli a szomorú  választ.

Magammal kezdek párbeszédet:

- egy felelet legyen kerek,
kérdéseimre figyelek,
válaszaim furcsák és rövidek.

Jön-e utastársam?
Eldöntöm helyettem.

Türelem.

Vonatom végállomáshoz közeleg.
Minek a társ legyen mi fáj, ha...
(ezt a szót gyűlölöm)
nincs messze már...
bár zöld a  szemafor,
a váltóőr fekete csuhás.
Majd pirosra vált,
s elérkezik az utolsó stáció,
a végső állomás.

7 megjegyzés:

  1. Kedves Éva !
    Az utolsó állomás látomás -képeit
    lírai szépséggel tárod olvasód elé.
    Korai még a tárlat rendezése,
    a nagy galériás gyűjtögeti képeidet.
    Versben ,hangosan olvasva , szép élmény.
    M.-G. István

    VálaszTörlés
  2. Kedve Éva anya!
    Ez az egyik kedvencem! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves István!
    nagy izgalommal vártam reakciókat, kicsit félve is, mert ezt egy pesszimista versnek tartják, pedig éppen a jövő van benne elrejtve. Annak a földi, talán nem mindig fényes útnak a vége mindenki számára titok. Nem sürgetem én, dehogyis, csak igyekszem mindennap készen állni, ha szólítanak ne érjen meglepetés.
    Köszönöm: Éva

    VálaszTörlés
  4. Kedves forci! Én meg azt hittem ez nem is szép vers:)
    Köszönöm szépen:)))
    Éva

    VálaszTörlés
  5. A versed hangulatteremtő erejét megcsodáltam. Üzenete ellenére nyugtalanságot érzek a sorok mögött... Ne legyen igazam! :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves ferzsi!
    Igazad van, volt nyugtalanság.
    Azért volt, mert egy éve is van talán, hogy leírtam. Most ugyan átnéztem, próbáltam egy kicsit versebbé tenni, de lehet, hogy nem sikerült.
    Ölellek: Éva

    VálaszTörlés
  7. Kedves Éva!
    Sokadik olvasásra is élményt kapok,
    önmagadnak helyesen válaszoltál.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés