2011. március 10., csütörtök

Tiszta tüdővel (főpróba)

 " magyar vagyok, magyar,
magyarnak születtem,
magyar nótát dúdolt a dajka felettem,
magyarul tanított imádkozni anyám,
és szeretni téged, édes magyar hazám"(népköltés)



Megemlékezésre voltam éhes,
egy tűz,
a tavaszi lobbanás csábított,
és láttam a színpadon seregnyi fiatalt
tiszta tüdővel,
élénk szívvel,
nemesen csendes megébredésben.
Nem volt kardélre hányt csatazaj,
dobpergést elnyomó, dübörgő talpramagyar,
sem tizenkét kívánságpont,
csak olvasott emlékből megsodort,
színes,
három-szín szalaggal átfogott,
tánc,
nótacsokor,
és vers magyar nyelven
a hazáról,
tízmillió ember édes otthonáról.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Évi,
    nemhiába írtam korábban, a közéleti vers, úgy tűnik, az egyik erősséged.
    Béla

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Béla!
    Friss élményből jöttem. Felemelő volt, és gyönyörűség vett körül.
    Ezt próbáltam leírni.
    Éva

    VálaszTörlés
  3. Kedves Éva!
    Fiatalok főpróbája, és szép megemlékezés
    lírai tudását olvasom.
    Tiszta tüdővel, tiszta szívvel,
    töretlen lelkesedéssel,őszintén.
    Köszönöm a versélményt,és szép ünnepet kívánok.
    M.-G.István

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva!
    Előző szólásomba hiba csúszott.
    Fiatalok főpróbája, és szép megemlékezés
    líra tudósítását olvasom.
    Bocsánat érte,István

    VálaszTörlés
  5. Kedves István!
    Köszönöm. Már fél szavakból is...
    Értelek.
    Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés