2012. március 25., vasárnap

Ha nem jön válasz

Szemtől szemben állva az Igével,  
kezemben forgatom a levett kalapom,
úgy vártam, hogy kérésem megkapom, 
most a döbbenet köve zuhan felém, felébred
bennem valami, Jézusom, én nem jól 
imádkoztam Feléd.
Mint négylevelű lóherét talált csitrilányok,
úgy dobáltam fel a kívánságot, 
s ma rám pirítottad, fohászkodásom 
önzőségem szülte, nem vagyok még kellőn 
felkészülve, csak a félelem hajtott, a szorongató
marok, mi úgy tart, mint keselyű széttépett őzbakot,
s ha karma imámra engem elengedne, 
zuhannék bele az ismeretlenbe.

Mert mit kértem én? Kérhetetlent? Csak magamnak
járó földi édent? Míg mások létráját irigyen néztem, 
nekem magasra emelték kerítésem. A tilalmak állnak
rajta őrt, és előttük már megroggyan térdem, lassabban
járok, mint öreg anyókák, s már kevesebbel is beérem...

2 megjegyzés:

  1. Meg kell tanulni kérni...
    állítom váltig
    ha megtanuljuk mikéntjét
    nem járunk a fájdalomban állig.
    Az ember mindig telhetetlen
    így érzi legalábbis szíve
    ám kérésekben verhetetlen
    még ha szíve roggyan is bele...
    Megtanuljuk előbb-utóbb
    mert időnként belehalunk
    s saját magunk rombolhatjuk csak falunk
    Megtanuljuk előbb-utóbb
    meglásd
    s ha már kezedben a tudás gyümölcse
    el ne feledd...
    nagyot harapj beléje!

    Ölellek... Ildikó :)

    VálaszTörlés
  2. Már tudom:)))
    Köszönöm:)))

    Ölellek, Éva

    VálaszTörlés