2012. november 6., kedd

Varjú károg

Próbáltam a sűrű csöndet
vastag plédként körberakni
magam köré védő falul,
ne szivárogjon be semmi.

Gyűjtögettem erdő mélyről,
régi szekrény fiókjából,
eloroztam, ha nem figyelt
öreg halász hálójából.

Megtaláltam levél alatt
temetőkert magányában,
mécses lángban füstölögve
áldozatként megbánásban.

Vad nyomokból szedtem össze
az esővel űzött tréfát,
éjjelre a harangba bújt
kilestem a holtjátékát.

Karjában szültem verseket,
ringatott akár a bölcső,
fel-feltűnt a rímek öblén
időhajóján egy bölcs nő.

Varjú károg kertem alján,
szél a fákat megtépázza,
és bújócskázó csendemet
dióhéjban elé rázza.





2 megjegyzés:

  1. Lennék bár pléd, mi betakar

    mint őszi sétányt az avar.

    Lehetnék csended, mély magányban

    mint télen a hópihe, ezüst csillogásban.

    Lehetnék majd tavaszod, madárcsicsergéssel

    mint ahogy a Nap játszik a fénnyel..

    De inkább leszek nyarad,

    mi esővel űz forróságot

    s mint jó barát,

    csendedben a szivárvány

    töri meg a fura álmot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, bár négy évszakon keresztül az én szeszélyeimet bírni, főleg mostanság, hát bátorságra vall :)

      Törlés