2012. július 13., péntek

Emlékszem...


Emlékszem mennyire vártam a tavaszt,
hogy a világom virágba felöltözzön,
és rólam is elvigye majd a havat,
szürke létembe zöld költözzön,
de elmaradt a várva várt
nem ölthettem fel új ruhát,
rám simul kopott megszokott göncöm,
mint barna fakéreg hasal a rönkön.

A nyár jöttét is ünnepeltem,
a sárgába forduló sík mezőt,
s a hajamban pipaccsal énekeltem,
vártam egy rendhagyó menyegzőt,
és délibáb lett a dús lakoma,
elillant tőlem az íz-aroma,
mint egy kancsó víz illat nélkül,
állok a nyárban már álmok nélkül.

Zavaros kései megébredésem,
felcsicseregtek a hajnali fecskék,
legyőzött önző eltévedésem,
várakozásom is kinevették,
az ábrándozás mi megkötözött,
és hallom, amint a falak mögött,
a vágyakra vágott piros léken,
mint elveszett kisbárány bégeti: végem.

2 megjegyzés:

  1. Ám nem daloltál még az őszről
    fejkendős, lengő búzakalász mezőkről...
    csodaszép aranybarna lombról,
    mi a sors gyöngyét színezi a dombról
    S a susogó őszi szélről
    mondd, ki mesél
    a hideg télről?
    Nincs még vége a történetnek
    a tücskök még cirpelnek...
    hisznek ők is az álmokban
    bárányfelhős ábrándokban...
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép a reakciód, remélem innen nem vész el.

      Ölellek:)

      Törlés