2014. augusztus 3., vasárnap

Kirohanás

Szerettél-e nem tudom,
arcod rezzenéstelen.
Szép ruhádon folt leszek,
makacs, mint egy intelem.
Gyűlölnél bár, ezt akarom,
csak végre valamit érezz,
száguldj át a szívemen,
lassú közönyöd mérgez!

Sok kóbor gondolat kering,
sok ábránd rogyik térdre,
sóhaj száll kéken az egekig
a felhők sűrűjébe.
A keleti szél tán elviszi
s fejed felett összegyűl,
fekete eső koppan rád:
miattad vagyok egyedül.

Vad riad bennem, lába remeg,
futna vissza, ha tudna
s elbújna a világ elől,
de merev, akár a hulla.
Fázik nyáron is, lelkében
alszik a tűz. Eltapostad.
Zokog a Nap felkeltében,
ő látta mikor meggyújtottad.

Hallgat az idő, nyelve béna,
hiába kongott vészharang,
mélyen aludtál valahol
hatalmas lombú fák alatt.
Lassan vittek el lábaid
de minden lépésed nyomot hagyott
mögüled a lehajló fű,
ha utánad értem arcul csapott.

Feladtam a követésed,
csalódásaim kiraboltak,
s már nem volt mit megtartanom
üresen kopogott minden holnap.
Te mentél vitted sorsodat,
szívedben másnak kellett hely,
filléres földi örömök
csaltak a lelkiektől el.

Füledbe döngicsélt egy isten
csörgése szebb lett minden szónál,
e versenyben esélyem sincsen
álltam az első buktatónál.
Hagytam győzni, erőm kicsiny,
mint harmatban remegő pókfonál,
sarokban állva néztem el,
ahogy a szíved átkomponál.

S lettem egy emlék, szürkeség
mit cipeltél magadban éveken,
megfutamodva hagytad még
egyensúlyozzak késeken.
Billegett, szédült e sötét mély,
az éjszakák vontak rá lepelt
fülembe jajgatott a kín,
hajnalom így szülte a reggelt.

Elmúlt ez is és mire kelek
már megszületnek a reggelek,
színes ruhába öltöztetem
és mindet megkülönböztetem.
Egyik friss, a másik lassú
volt közöttük beteg is,
osztoznom, ha kell majd rajtuk
eltelhetnek még hetek is.

Vérszegény vágyaim elmosódtak
a tükrön, mely rám tekint,
mindened lám nem lehettem
csak póttag, és kezed ma rám legyint.
Gyenge vagy, félsz mint kisgyerek
ha ismeretlenbe téved,
sablonok visznek utadon.
Csak erre van szükséged.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése