2012. december 23., vasárnap

A legkisebb pásztor

Szürke ruhában komor fagy,
ül szárazon, hideg ereszen.
Hová tart fajtám serege?
Lépnek keményen, fekete rendben.

Templomban állnak, áhítattal,
előttük jászolban apró gyermek.
Álmát virrasztja gyertyaláng-angyal.
Körötte a hívek térdepelnek.

Sötét, goromba éjjeli fagyban
magukkal viszik a kisdedet.
Szívverésükre válaszol karban
az angyali kórus szent éneket.

S én a legkisebb pásztor, ki fázom,
maradtam volna otthon, a tűz körül?
Értem is fekszik a szalmaágyon.
Bűnös lelkemen, hiszem, megkönyörül.


Variáció: 


Szürke ruhában komor fagy ül
szárazon fel a hideg ereszre,
hová megy fajtám seregestül?
Keményen lépnek fekete rendben.
Csillagtalan volt a szomorú ég,
mégis elvitték őket a lábak,
az első karácsonyt emlegették,
útközben maguk is jelre vártak. 
Templomba érnek, hol fehér az asztal,
előtte jászolban gyermek,
álmát virrasztja gyertyaláng-angyal,
elé, mint hívek letérdepelnek.
Sötét, goromba éjjeli fagyban
magukkal viszik a kisdedet,
szívverésükre válaszol majd
az angyali kórus szent éneket.
S én a legkisebb, aki fázom
otthon maradjak a tűz körül?
Értem is fekszik a szalmaágyon,
bűnömért remélem megkönyörül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése